فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران

خانه /   اخبار /   صدیقی: شاهکار بزرگی در کوراش رقم خورد/مشکلات جدی مالی و انتظار توجه و حمایت داریم
صدیقی: شاهکار بزرگی در کوراش رقم خورد/مشکلات جدی مالی و انتظار توجه و حمایت داریم
صدیقی: شاهکار بزرگی در کوراش رقم خورد/مشکلات جدی مالی و انتظار توجه و حمایت داریم
صدیقی: شاهکار بزرگی در کوراش رقم خورد/مشکلات جدی مالی و انتظار توجه و حمایت داریم
۱۴۰۱/۰۹/۱۲  |   ۰۹:۵۹:۱۶

رییس فدراسیون ووشو گفت: فدراسیونی که در کنار کشتی امید اول کاروان ایران در بازی‌های آسیایی شرایط مالی بسیار بدی دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به نتایج درخشان کاروان کوراش ایران در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: نائب قهرمانی ارزشمند کاروان کوراش ایران در مسابقات قهرمانی جهان در هند بار دیگر باعث شد پرچم عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران بر بلندای سکوی جهانی به اهتزاز درآید. این اتفاق که برای نخستین بار رقم می‌خورد، اتفاق بسیار بزرگی است که باید آن را حاصل تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی صورت گرفته در فدراسیون ووشو و انجمن کوراش دانست.

وی ادامه داد: ۳ سال پیش که کوراش به جمع خانواده بزرگ ووشو کشور پیوست، کسی انتظار نداشت که بتوانند مسیر موفقیت را با این سرعت طی کنند. حالا امروز در جایگاه بلندی قرار دارد. دقیقا در جایی که دختران ما می‎توانند مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان آن هم با شکست رقبای دیرینه و نامدار خودشان از کشور ازبکستان به دست بیاورند. نه یک بار بلکه ۳ بار دختران توانستند به سکوی نخست تکیه بزنند.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب ۱۳ نشان رنگارنگ شامل ۶ طلا ۳ نقره و ۴ برنز شد. به صورت تفکیکی و در دو بخش مجزای آقایان و بانوان تیم‌های کشورمان نائب قهرمان شدند که این موضوع بسیار مهمی است.

وی تاکید کرد: همکاران ما در فدراسیون ووشو به ویژه رضا نصیری نژاد رئیس انجمن کوراش که دبیرکل انجمن بین المللی کوراش هم نیز هست و همچنین کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش ایران که مسئولیت فنی کنفدراسیون کوراش آسیا را بر عهده دارند، نقش ویژه‌ای در این موفقیت داشتند.

صدیقی با بیان اینکه در طی ۳سال گذشته یک برنامه‌ریزی ویژه برای بانوان داشتیم، افزود: این مسیر از حضور مدرس نامداری از تایوان آغاز شد. دوره های آموزشی متعددی پس از آن برگزار شد و فدراسیون از ظرفیت ووشوکاران استفاده کرد و آنها را به خانواده کوراش معرفی کرد. زمانی کوراش در ایران فقط منوط به یک یا دو استان بود؛ اما امروز تیم ملی کشورمان از ۹ استان مختلف نماینده دارد. در مسابقات قهرمانی کشور بیش از ۲۵ استان شرکت کردند. این یک رکورد تاریخی است. هیچگاه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با این جدیت برگزار نشده بود. همچنین فدراسیون ووشو تمام تلاشش را کرد انجمن کوراش با تمامی هیئت‌های استانی تعاملی ویژه داشته باشد. در تمامی استان‌ها کمیته کوراش را راه‌اندازی کردیم. این اتفاف بزرگی بود که نتیجه آن در رقابت‌های قهرمانی جهان به صورت مشهود قابل ملاحظه است.

رئیس فدراسیون ووشو افزود: از اقدامات فدراسیون ووشو در حوزه کوراش بانوان عقد قرارداد با یک مربی تراز اول ازبک بود که با توجه تعویق بازی های آسیایی نشد از این ظرفیت بالای وی برای بلند مدت استفاده کنیم ولی با این وجود با حضور ایشان بعنوان مدرس چندین دوره آموزشی برگرار کردیم. مربیان خوبی در کشور داریم و امیدوارم با همت این عزیزان نتایج خوبی در بازی های آسیایی نیز کسب کنیم.

صدیقی گفت: ماخیلی به آینده این رشته ورزشی امیدوار هستیم. علیرغم اینکه در وزارت ورزش و جوانان زمزمه‌هایی مبنی بر جدا کردن این رشته ورزشی از فدراسیون ووشو و تبدیل شدن به یک فدراسیون یا انجمن مستقل شده بود اما فکر می‌کنم حالا که این رشته به این نقطه و جایگاه عالی رسیده است، باید بیشتر حمایت شود. باید این شرایط را حفظ کرد تا بتوان در بازی های آسیایی که نقطه عطف این رشته ورزشی است، برای کشورمان مدال‌های ارزشمندی به ارمغان بیاید.
 
رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به شرایط مالی فدراسیون مطبوعش اظهار داشت: واقعا با دست خالی این تیم را اعزام کردیم. با حداقل نفرات ممکن و البته با ترکیب کامل تیم اعزام شد. کاری که بر روی کاغذ امکان پذیر نبود و در یکی دو روز مانده به اعزام هماهنگی‌های نهایی صورت گرفت و تیم سروسامان پیدا کرد.

وی گفت: فدراسیون ووشو امسال سال مالی خوبی نداشته است و شرایط اقتصادی بسیاری سختی را سپری کرد. آن هم فدراسیونی که حالا در کنار کشتی امید اول کاروان ایران در بازی‌های آسیایی است.

صدیقی تاکید کرد: از مسئولان ورزش کشور انتظار حمایت ویژه داریم. ما به زودی تیم جوانان ووشو را به قهرمانی جهان اعزام خواهیم کرد. هنوز هم مشکلات جدی مالی داریم و با سختی این اعزام صورت خواهد گرفت. نباید بخش فنی ورزش انقدر درگیر مسائل مالی باشد. باید به موقع حمایت شویم. کار ما سخت است. صبوری و جنگجویی درس بزرگی است که ما از هنرهای رزمی فراگرفته‎ایم. با استعانت از خداوند متعال، کوراش را با ترکیب کامل اعزام کردیم و ووشو را هم به همین صورت اعزام و انشالله نتایج درخشانی کسب خواهیم کرد. این جوانان سرمایه کشور هستند و باید بهترین ها را برای آنان فراهم کرد.